Pregătire fizică

Pregătire fizică

Pregătire fizică

La fel ca orice sport, mersul pe munte necesită o condiţie fizică bună care ne asigură că stăm departe de accidentări, întârzieri pe traseu şi care ne oferă abilitatea de a merge mai mult şi mai repede către acele înălţimi la care puţină lume are acces. Această condiţie fizică se construieşte prin antrenamente generale şi specifice pentru partea alpină.

Partea de pregătire fizică şi exerciţiile folosite la aceste antrenamente sunt similare pentru toate grupele de vârstă, dar folosite la intensităţi specifice pentru fiecare grup în parte:

  • Modalităţi corecte de încălzire a ligamentelor şi muschilor, înainte de fiecare sesiune de antrenament fizic
  • Exerciţii specifice pentru clădirea anduranţei şi a capacităţii cardio-pulmonare: alergare, exerciţii dinamice de fitness, etc.
  • Exerciţii specifice pentru întărirea forţei fizice: flotări, genuflexiuni, abdoneme, tracţiuni, etc.
  • Exerciţii specifice pentru dezvoltarea mobilităţii ligamentelor şi a muşchilor: stretching
  • Teoria exerciţiului fizic
  • Antrenament specific pentru anumite activităţi auxiliare drumeţiei (alergare trail, escaladă, etc.)
  • Pregătire sportivă pentru concursuri